Geoblog.pl    malisz    Podróże    Rowerem przez Hiszpanię 2016    Dzień dwudziestydziewiąty: Delta Ebru (2170 km)
2016

Dzień dwudziestydziewiąty: Delta Ebru (2170 km)

Hiszpania
Hiszpania, Amposta
Przejechano 2080 km

Początek dzisiejszego odcinka to niebywała przyjemność jazdy trasą rowerową opartą na starej linii kolejowej, która przebiegała przez wzgórza dochodzące miejscami do morza. Sporo wykutych w skale przejazdów, pół kilometrowy tunel itp. atrakcje, sprawiły, że ten etap musiał się podobać.
W planie miałem nocleg w delcie Ebru, więc byłem zmuszony skorzystać także z jazdy narodową N-340, która jest najlepszym sposobem na pokonanie miejsc, gdzie wzgórza dochodzą do samego morza. Może i zmusza do odrobiny wspinaczki, ale za to zapewnia szybkość.
Pomysł na nocleg w delcie był jednak umiarkowanie udany. Trafiłem na kemping, który - pewnie z powodu końcówki sezonu - wyglądał na nieczynny. Ale nie to było największym problemem.
Jeśli zastanawialiście się kiedyś, dokąd odlatują komary na zimę, to ja znam odpowiedź: one wszystkie są tu! Jest ich taki ogrom, że pośpiesznie rozstawiłem namiot na łapu-capu, po to tylko, by się w nim schować. Nic więcej nie zamierzam już dziś robić. Komary czekają na zewnątrz. Przez moskitierę widzę, jak śliniąc gapią się na mnie. Nie ma mowy, by cokolwiek mnie z namiotu wyciągnęło.
Świetny pomysł ta delta Ebru.